20 Ogos, 2007

Saya tidak minat MLM.

Terima kasih kerana masih berminat untuk melawat blog ini..
Tidak kurang juga dikalangan manusia hari ini suka menyatakan bahawa mereka tidak minat dengan MLM. Jika kita hayati, apakah maksud mereka yang sebenarnya. Mungkin mereka ingat MLM atau CNI ni sendiri sebagai sejenis permainan seperti bolasepak, hoki atau dam haji !!
Sebenarnya ini adalah suatu bidang perusahaan dan perniagaan yang mana ianya merupakan tempat berusaha den mencari pendapatan sepeti kita makan gaji atau berniaga di lain-lain bidang. Jika begitu, adakah kita minat dengan kerja kita hari ini ? Contohnya menjadi cikgu kat sekolah. Jika kita minat kerja jadi cikgu maka cubalah jangan ambil gajinya... bolehkah anda terima hakikat ini ? Sebab bagi orang yang minat main bola, mereka tetap bermain walaupun tidak pernah diberi sebarang imbuhan. Sekiranya anda tidak boleh terima hakikat jangan mengambil gaji maksudnya kerja anda selama ini bukan keranan minat tetapi sedarlah bahawa kita melakukannya kerana DUIT !!
Jika begitulah caranya... maka di CNI pun kita tak perlu cakap soal minat lagi tetapi ingatlah bahawa saya menyeru anda menyertai CNI kerana DUIT, sebab di sini... tiada had batasannya bagi anda untuk menambahkan pendapatan anda.

Tiada ulasan: