20 Ogos, 2007

Saya tak ada kawan dan tak pandai cakap...

Kesian ye... masih ada yang tak ada kawan !
Habis selama ini anda tinggal di mana ? Dalam hutan ke ? Tarzan dalam hutan pun masih ada kawan. Tetapi jika anda tidak tinggal dalam hutan, pastilah kawan-kawan anda cukup ramai. Ingatlah balik zaman persekolahan dulu... masa kahwin dulu tak ada yang datang ke ? Itu bukan kawan ke ?
Malah ada juga yang kata tak pandai cakap !
Suatu waktu dulu saya ada bela seekor burung tiong... memang luar biasa, saya mengajarnya dalam masa setahun saja dia dah pandai cakap. Inikan pula manusia... kalau betul-betul anda tak tau cakap, datanglah berjumpa saya dan akan saya ajarkan cara bercakap yang betul.
Semoga, mulai hari ini anda sedarlah betapa ramainya kawan anda dan juga tahu bahawa memang sudah sedia maklum anda memang pandai bercakap. Di CNI kita tak perlu sangat orang yang pandai bercakap... tapi untuk berjaya kita perlukan orang yang pandai berkerja dengan baik !!

Tiada ulasan: