20 Ogos, 2007

Dah Terlambat Untuk Sertai CNI

Ramai juga yang merungut sebegini...
Sebenarnya tidak terfikirkah kita bahawa kehidupan kita pada hari ini juga sudah terlambat... ada yang kata dah akhir zaman ! Tetapi masih juga nak meneruskan kehidupan malahan ada yang tak mahu mati lagi. Di dalam industri mlm CNI ni sebenarnya tidak ada istilah lewat sebab peluang untuk berjaya adalah sama rata dan tidak semestinya yang menyertai dahulu lebih berjaya atau yang masuk kemudian tidak berjaya. Perkara ini sangat jelas kerana saya juga menyertainya sudah begitu lewat iaitu setelah enam tahun CNI ditubuhkan. Bahkan ada yang masuk dahulu daripada saya pun ada yang tidak berjaya langsung.
Soalnya di sini, bukan awal atau kemudian penentu kejayaan tetapi cara kita berusaha adalah penentunya. Bahkan telah terbukti kehidupan di dunia ini bahawa umat terkemudian lebih untung dari yang terdahulu... yang mana zaman dulu-dulu mana ada kapalterbang ! Begitu jugalah dunia CNI.
Tuhan menyediakan rezeki sangat banyak... dulu-dulu saya nak makan ayam sebulan sekali pun susah, padahal masa tu orang tak ramai dan ayam pun tak banyak. Hari ini walaupun makan ayam hari-hari pun masih berlebihan ayam tu. Sedangkan orang semakin ramai.. patutnya lagi tak cukup ayam tu kan ? Tapi itulah kurniaan Tuhan bahawa rezekiNya tidak akan habis untuk manusia tetapi manusia itu sendiri yang tidak mahu berusaha mendapatkan rezeki yang tersedia itu.

Tiada ulasan: