20 Ogos, 2007

Jika bagus, kenapa tak iklan di TV saja...

Ye tak ye juga kan kenapa tak iklan kat TV ?
Sebenarnya ini adalah sistem jualan langsung... Bukanya tidak boleh iklan kat TV tetapi...
Bayangkan jika kita iklan kat TV berapa kosnya ? Kebiasaan untuk iklan 2-5 minit pun sudah mencecah ratusan ribu ringgit terutama diwaktu puncak. Jika CNI bayar pada pihak pengiklanan, maka sebahagian keuntungan pergi kepada pihak pengiklan sahaja iaitu TV atau media. Tetapi jika syarikat CNI ini membuka peluang kepada orang ramai untuk membuat iklan dari mulut ke mulut atau melalui aktiviti home-sharing umpamanya, maka keuntungan yang patut diagih dengan satu pihak TV yang dah kaya tu... CNI telah mengagihkan kepada masyarakat secara adil dan menyeluruh. Maka peluang pihak-pihak lain yang nak kaya pun terbuka luas... Asalkan mereka sanggup mengiklan ! Tidakkah ini suatu cara yang sangat bagus di dalam mengagihkan kekayaan kepada seluruh masyarakat ?

Tiada ulasan: