30 September, 2007

Suami saya tidak sokong...

Sila klik untuk baca !
Memang ada juga kes-kes sebegini yang sering juga mengganggu atau menghalang seseorang usahawan daripada terus untuk mencuba.

Dalam kes ini, sokongan tak semestinya suami anda ikut pergi meeting dan buat CNI ni dengan anda... sekiranya dia tidak menghalang anda dari melakukannya pun sudah kira cukup baik. Sebab kalau kita pergi kerja makan gaji pun, mana ada suami yang tolong pergi buat kerja kita kat pejabat.

Sebenarnya, mengikut logik akal normal... tidak ada suami yang tidak suka isterinya membantu dalam mengukuhkan dan mempertingkatkan ekonomi sesebuah rumahtangga. Tambahan pula dengan kehidupan yang selalu mencabar dengan kenaikan harga barang dan juga petrol. Pastilah suami akan sokong demi keluarga bahagia.

Cuma, mungkin anda sebagai isteri tidak menerangkan perkara sebenar tentang perniagaan MLM CNI ini... ataupun mungkin suami anda tidak faham dengan tujuan anda berniaga MLM. Perkara yang seharusnya anda lakukan ialah mencuba sedaya-upaya untuk memberi kefahaman kepada suami anda dan tujuan anda melakukan semua ini demi untuk membantunya dan menambahkan pendapatan keluarga kerana ianya tidak terikat dan dapat dilakukan di masa lapang.

Kalau suami anda masih tidak sokong, fikirkanlah tentang keikhlasan anda dan juga sejauh manakah kejujuran dan keikhlasan pasangan anda dalam membina sebuah keluarga bahagia. Tidak ada yang kita cari di dunia ini selain dari sebuah kebahagiaan yang hakiki dan abadi.

Tiada ulasan: